Vol 89 - N° 1 - mars 2024
P. e1-e10Page :CO2
“Hartung Study”: Living in oneself for seven days. A phenomenological and psychoanalytical exploration of a performance by Abraham Poincheval associated with a work by Hans Hartung
Page :1-16
Thomas Rabeyron, Alexandre Batissou, Sylvie Royant-Parola, Thomas Schlesser, Yves Sarfati
Affected body, experienced body: Existence in the works of Judith Scott and Frida Kahlo
Page :17-26
Flavie Beuvin
Remains and silence of primary mutual gazes in the art of Jean Olivier Hucleux
Page :27-43
Frédérik Guinard
The creative perspective of autism: The extraordinary case of the autistic painter Iris Grace
Page :45-59
Myriam Chérel
Love's sublimation
Page :61-74
Clément Fromentin, Olivier Douville
Conan Doyle's detective fiction: An anaclitic creation?
Page :75-85
Sylvain Missonnier
Analysis of the creative process in photography and its clinical implication in photo-therapy
Page :87-105
Déborah Leroux
A long-form interview with François Laplantine
Page :106-118
François Laplantine, Anne Brun, Olivier Douville
Psychopathology of dissociative psychoses and the topography of splitting
Page :119-137
Frédérique Debout-Cosme
Collective elaboration as a way out of institutional “Mortification ?” Fernando Ulloa's Clinical and political legacy
Page :138-147
Lucia Bley
Sketch for a psychoanalytical psychopathology of the environment
Page :148-162
Julie Chevalier
Page :e1
Nicolas Dissez, Édouard Bertaud
Page :167-173
Manuella De Luca
Page :174-176
Pierre Delion
EM-CONSULTE.COM est déclaré à la CNIL, déclaration n° 1286925.
En application de la loi nº78-17 du 6 janvier 1978 relative à l'informatique, aux fichiers et aux libertés, vous disposez des droits d'opposition (art.26 de la loi), d'accès (art.34 à 38 de la loi), et de rectification (art.36 de la loi) des données vous concernant. Ainsi, vous pouvez exiger que soient rectifiées, complétées, clarifiées, mises à jour ou effacées les informations vous concernant qui sont inexactes, incomplètes, équivoques, périmées ou dont la collecte ou l'utilisation ou la conservation est interdite.
Les informations personnelles concernant les visiteurs de notre site, y compris leur identité, sont confidentielles.
Le responsable du site s'engage sur l'honneur à respecter les conditions légales de confidentialité applicables en France et à ne pas divulguer ces informations à des tiers.
Tout le contenu de ce site: Copyright © 2025 Elsevier, ses concédants de licence et ses contributeurs. Tout les droits sont réservés, y compris ceux relatifs à l'exploration de textes et de données, a la formation en IA et aux technologies similaires. Pour tout contenu en libre accès, les conditions de licence Creative Commons s'appliquent.